Hazai anyakönyvezés

A magyar állampolgár köteles kezdeményezni a külföldön történt anyakönyvi eseményeinek – házasságkötésének, bejegyzett élettársi kapcsolata létesítésének, gyermeke külföldön történt születésének, valamint a magyar állampolgárságú házastársa, bejegyzett élettársa, gyermeke és szülője külföldön történt halálának – hazai anyakönyvezését.

A hazai anyakönyvezés alapja a magyar állampolgár külföldön történt anyakönyvi eseményének (születés, házasság, halál, válás, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése) az adott ország illetékes hatósága által kiállított igazolása, a magyar külképviselet felülhitelesítésével ellátva, illetve, a külföldi okirat hiteles magyar nyelvű fordítása.

A Tajvanon történt eseményt tanúsító tajvani okirat angol verzióját kérjük a felülhitelesítési lépcsők alapján (közjegyző, majd tajvani Külügyminisztérium Konzuli Osztályának (BOCA) felülhitelesítése) megfelelő hitelesítésekkel ellátni.

Szíveskedjen az adatlapokat a magyar nyelv szabályainak megfelelően (név: 1. családi név 2. utónév; dátum: év, hó, nap; ékezetek használata stb.) nyomtatott betűkkel magyarul kitölteni. 

Figyelem!

A képviseleten kezdeményezett hazai anyakönyvezés hosszú folyamat, mely beletelhet több hónapba. A képviseletünk csak közvetítő hatósági szerepet tölt be az anyakönyvezésben, a hazai anyakönyvezést Budapest Főváros Kormányhivatala (BFKH) végzi. Amint az elkészült anyakönyvi kivonatok megérkeznek képviseletünkre, mi azonnal tájékoztatjuk a kérelmezőt, ezért is kérjük, ne nálunk érdeklődjenek az anyakönyvezés állapotáról, mivel nem a képviseletünk az eljáró hatóság. Megértésüket köszönjük.

Kérjük, válasszon az alábbi felsorolásból:

 

 Konzuli díjak:

A hazai anyakönyvezés és a kapcsolódó szolgáltatások díjmentesek.

A konzuli díjakkal kapcsolatos tájékoztatásunkat itt találhatja. >>>

 

Konzuli ügyfélfogadás:

Kedd és csütörtök, kizárólag előre egyeztetett időpontban.

Kérjük, hogy kizárólag előre egyeztetett időpontban jelenjenek meg Irodánkban, mert nem biztos, hogy tudja magyar ügyintéző fogadni Önöket.

Irodánk a magyar és tajvani munkaszüneti- és ünnepnapokon zárva tart. 

Az elkészült iratokat, okmányokat szintén előzetes időpontfoglalást követően, munkanapokon lehet átvenni. Az időpontfoglalással kérjük várja meg, hogy munkatársaink értesítsék az okmány kiérkezéséről. 

Időpont-egyeztetés: +886 2 8501 1200, 111-es mellék