Magyarország 2011. június 27. óta ujjnyomatot is tartalmazó biometrikus útlevelet állít ki, amelyet lakhelytől függetlenül külképviseleten is lehet kérelmezni.

Az útlevél igénylésekor a még érvényes előző útlevelet be kell mutatni az eljáró hatóságnak. Az előző útlevél az új útlevél igénylésekor érvénytelenítésre kerül, azonban kérésre az új okmány kiállításáig utazásra visszaadható; utóbbi esetben az új útlevél csak személyesen vehető át, mivel újra be kell hozni a régi okmányt, hogy megtörténhessen az érvénytelenítés.

A már felhasznált vagy lejárt érvényességű ideiglenes magánútlevelet minden esetben le kell adni a konzuli hivatalban.

Amennyiben a még le nem járt érvényességű útlevelét nem tudja bemutatni, a konzuli hivatalban jegyzőkönyvbe foglalt nyilatkozatot kell tennie annak fellelhetőségéről, illetve eltulajdonításáról, elvesztéséről, megsemmisüléséről.


Az útlevél igényléséhez szükséges:

Az útlevél iránti kérelmet csak személyesen, előzetesen egyeztetett időpontban lehet benyújtani Tajpejben, a tajpeji Magyar Kereskedelmi Irodában az alábbi okmányokkal:

  • személyazonosításra alkalmas, érvényes személyi igazolvány, jogosítvány vagy még érvényes útlevél
  • a kérelmező előző, le nem járt érvényességi idejű úti okmánya (amennyiben rendelkezik vele)
  •  útlevél illeték és konzuli közreműködési díj megfizetése
  •  ezen túl a kérelmezőnek a konzul rendelkezésére kell bocsátania a kérelmezett magánútlevél adattartalmát képező személyes adatait és az azok ellenőrzésére szolgáló okiratokat, lakcímét, illetve értesítési címét, arcképmását és saját kezű aláírását, valamint ujjlenyomatát (kivéve külön meghatározott esetekben, pl. 12 év alatti kérelmező).
  • 1 db igazolványkép

Kiskorú vagy gondnokság alatt álló kérelmező esetén mindkét szülő személyes megjelenése szükséges. Amennyiben nincsen mindkét szülő együttesen jelen a kérelem beadásakor, a jelen lévő szülőnek a kiskorú (gondnokság alatt álló személy) kérelméhez csatolni kell (törvényes képviselőnek) az alábbi okiratok egyikét, valamint a távolmaradó szülő útlevél/személyi igazolvány másolatát:

  • a közjegyző, a gyámhatóság, a konzuli tisztviselő, az útlevélhatóság, a járási hivatal vagy a büntetés-végrehajtási intézet vezetője előtt tett az úti okmány kiadásához hozzájáruló nyilatkozatát;
  • a szülői felügyelet megszűnését, illetőleg szünetelését igazoló okiratot;
  • a szülő teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt hozzájárulását (a teljes bizonyító erejű magánokirat saját maga által kézzel írt és aláírt okirat, vagy géppel írt, kézzel aláírt és két tanúval hitelesített nyilatkozat)
  • A fénykép, aláírás, és (12 év feletti gyermek vagy nagykorú személy esetén) ujjlenyomat rögzítése a helyszínen történik.

Tájékoztató a 6 éven aluli gyermekek útlevél-igénylésénekmegkönnyítésről >>>

Részletes, útlevéllel kapcsolatos információk a Konzuli Szolgálat honlapján >>>

 

Teendők elveszett magyar útlevél esetén:

Amennyiben magyar útlevele / személyi igazolványa megsemmisült, azt eltulajdonították vagy elvesztette, ennek tényét be kell jelentenie az okmánykérelem átvételére jogosult valamely magyar hatóság felé. A bejelentés megtétele különösen fontos azért, mert az okmányokkal (azok adataival) bárki visszaélhet, és ebből nagyon komoly kellemetlenségek adódhatnak.

A bejelentés alapján a hatóság gondoskodik az elvesztés, eltulajdonítás, illetve megsemmisülés okmánynyilvántartásban történő rögzítése iránt, amely automatikus figyelmeztető jelzés küld a Schengeni Információs Rendszerbe.

Az úti okmány elvesztését, eltulajdonítását vagy megsemmisülését bejelentheti:

  • Elektronikus úton, Webes Ügysegéd alkalmazásával:

Ebben az esetben a bejelentéssel egyidejűleg az úti okmány pótlását is kérelmezni kell. A pótlás feltétele, hogy a kérelmező az elveszett, eltulajdonított, megsemmisült okmány igénylésekor, a későbbi pótlás érdekében az ujjnyomat kezeléséhez (tárolásához) hozzájárult. A pótlás keretében kiállított új úti okmány érvényességi ideje az eredeti úti okmány érvényességi idejével fog megegyezni, tehát az okmányszám és a kiállítás dátuma kivételével azzal minden másban megegyező lesz az adattartalma. 

Okmánypótlás kizárólag elektronikus úton kérelmezhető. Az elektronikus bejelentés és okmánypótlás Ügyfélkapu regisztráció birtokában, az alábbi elérési úton tehető meg:

  1. Útlevél esetében ide kattintva
  2. Személyi igazolvány esetében ide kattintva.
  • Külföldön a magyar külképviseleteken - személyesen:

A bejelentést az okmánybirtokos, vagy a nevében eljáró törvényes képviselő (szülő, gyám, gondnok) teheti meg, személyesen.

Az úti okmány eltulajdonítása esetén a bejelentést először a helyi (tajvani) rendőrségen kell megtenni, amiről jegyzőkönyvet vesznek fel. 

Ezt követően a bejelentést a tajpeji Irodánkban teheti meg:

A személyesen megjelent okmánybirtokos (vagy helyette törvényes képviselője – szülő, gyám, gondnok) a jegyzőkönyv aláírásával igazolja a bejelentés megtörténtét.

A jegyzőkönyvben egyidejűleg bejelenthető az útlevél vagy a személyi igazolvány mellett a vezetői engedély és a lakcímkártya elvesztése/eltulajdonítása vagy megsemmisülése is.

Amennyiben rendelkezésre áll, a bejelentő okmánybirtokos vagy a nevében eljáró törvényes képviselő (szülő, gyám, gondok) a személyazonosságát az alábbi okmányok valamelyikével igazolhatja:

  • érvényes vagy legfeljebb 1 éven belül lejárt magyar útlevéllel;
  • érvényes vagy legfeljebb 1 éven belül lejárt magyar személyi igazolvánnyal;
  • érvényes magyar vezetői engedéllyel; ezek hiányában
  • érvényes külföldi útlevéllel.

A bejelentéskor csatolni kell továbbá a tajvani rendőrség jegyzőkönyvét.

Amennyiben a bejelentést az adott helyi (tajvani) rendőrségen nem fogadták, erről az okmánybirtokosnak a konzuli hivatalban felvett jegyzőkönyvben nyilatkoznia kell.

Maga a bejelentés illeték- és konzulidíj-mentes.

A bejelentéssel egyidejűleg benyújtott új úti okmány kiállítására vonatkozó konzuli költség az adott ügytípustól függ, melyekről a lenti linken, a konzuli díjtáblában tájékozódhat. 

 

Konzuli ügyfélfogadás:

Kedd és csütörtök, kizárólag előre egyeztetett időpontban.

Kérjük, hogy kizárólag előre egyeztetett időpontban jelenjenek meg Irodánkban, mert nem biztos, hogy tudja magyar ügyintéző fogadni Önöket.

Irodánk a magyar és tajvani munkaszüneti- és ünnepnapokon zárva tart. 

Az elkészült iratokat, okmányokat szintén előzetes időpontfoglalást követően, munkanapokon lehet átvenni. Az időpontfoglalással kérjük várja meg, hogy munkatársaink értesítsék az okmány kiérkezéséről. 

 Időpont-egyeztetés: +886 2 8501 1200, 111-es mellék

 

Konzuli díjak befizetésével kapcsolatos információk:

A konzuli díjak az ügyintézés alkalmával fizetendők.

Irodánkban kizárólag bankkártyás fizetésre van lehetőség. Készpénzes fizetés esetén a közeli bankfiókban kell befizetni a konzuli számlánkra a díjat.

A 2024. január 1-jétől érvényes, Európán kívüli konzuli díjakat ezen a linken találhatja. >>>