Magyar állampolgár külföldön bekövetkezett halálesetének Magyarországon történő anyakönyvezését külképviseletünkön keresztül is kérelmezheti.


Ki kérelmezheti az eljárást?

A kérelem bárki által benyújtható.

A kérelem benyújtásának feltétele, hogy a kérelmező az elhunyt magyar állampolgárságát a igazolni tudja a haláleset valamint a kérelem benyújtásának időpontjában is.

Amennyiben nem tudja azt igazolni, abban az esetben az anyakönyvezést állampolgárság megállapítása üggyel együtt, vagyis más eljárás keretében szükséges elindítani.

Időpontfoglalás előtt feltétlenül jelezze a konzuli tisztviselőnek, ha az elhunyt neve eltér a magyarországi dokumentumaihoz képest: ebben az esetben dokumentumokkal igazolandó, hogy kétséget kizáróan ugyan arról a személyről van szó.


Benyújtandó dokumentumok

  • Az elhunyt eredeti tajvani halotti anyakönyvi kivonata diplomáciai felülhitelesítéssel (ennek menetéről kérjük, tájékozódjon honlapukon a Diplomáciai felülhitelesítés menüpontban), valamint hiteles magyar fordítással ellátva 
  • Elektronikusan kitöltött, kinyomtatott, de nem aláírt adatlap
  • Az elhunyt magyar állampolgárságának igazolása: a jelenlegi és az anyakönyvi esemény (haláleset) időpontjában érvényes magyar útlevél, vagy személyazonosító igazolvány vagy honosítási okirat, és másolatuk
  • Az elhunyt Magyarországon kiállított eredeti születési és házassági anyakönyvi kivonata
  • A kérelmező érvényes útlevele és másolata

Benyújtás módja

A kérelem benyújtása személyesen, előzetes időpontfoglalás alapján. 


Eljárás időtartama

Általában 3-4 hónap, de ez akár 6-8 hónapig is elhúzódhat. Sürgősségi eljárásra nincs lehetőség.


Díjak

A szolgáltatás díjmentes.

 A konzuli díjakkal kapcsolatos tájékoztatásunkat itt találhatja. >>>


Konzuli ügyfélfogadás:

Kedd és csütörtök, kizárólag előre egyeztetett időpontban.

Kérjük, hogy kizárólag előre egyeztetett időpontban jelenjenek meg Irodánkban, mert nem biztos, hogy tudja magyar ügyintéző fogadni Önöket.

Irodánk a magyar és tajvani munkaszüneti- és ünnepnapokon zárva tart. 

Az elkészült iratokat, okmányokat szintén előzetes időpontfoglalást követően, munkanapokon lehet átvenni. Az időpontfoglalással kérjük várja meg, hogy munkatársaink értesítsék az okmány kiérkezéséről. 

Időpont-egyeztetés: +886 2 8501 1200, 111-es mellék